الخلیفة، حسن جعفر؛ مطاوع، ضیاء الدین محمد (2015)
استراتیجیات التدریس الفعال، الریاض، مکتبة المتنبی.
|
الزین، حنان أسعد (2015)
|
أثر استخدام استراتیجیة التعلم المقلوب على التحصیل الأکادیمی لطالبات کلیة التربیة بجامعة الأمیرة نورة بنت عبد الرحمن، المجلة الدوریة للعلوم المتخصصة، المجلد (4)، العدد (1).
|
الشرمان، عاطف أبو حمید (2015)
|
التعلم المدمج والتعلم المعکوس، عمان، دار المسیرة.
|
الفار، إبراهیم عبد الوکیل (2015)
|
تربویات تکنولوجیا العصر الرقمی: سلسلة تربویات الحاسوب، استخدام الحاسوب وتکنولوجیا المعلومات فی التربیة، الدلتا لتکنولوجیا الحاسبات، طنطا.
|
الکحیلی، ابتسام سعود (2015)
|
فاعلیة الفصول المقلوبة فی التعلم، المدینة المنورة، مکتبة دار الزمان.
|
عبد الکريم، أحمد (2007)
|
النظم الإيقاعية في جماليات الفن الإسلامي، أطلس للنشر والإنتاج الإعلامي، القاهرة.
|
The effects of the classroom flip on the learning environment: A comparison of learning activity in a traditional classroom and a flip classroom that used an intelligent tutoring system (Doctoral dissertation, The Ohio State University)
Strayer, J. (2007).
|
The short history of flipped learning, Flipped Learning network.
|
Bergmann, J. & Sams, A. (2012)
|
Learning Management System (LMS) and Learning Content Management System (LCMS) at Virtual University. In 2nd International Seminar on Quality and Affordable Education (ISQAE), Johor, Malaysia. http://www. isqae. com
|
Sejzi, A. A., & Arisa, B. (2013).
|
The flipped classroom: A survey of the research. In ASEE national conference proceedings, Atlanta, GA (Vol. 30, No. 9, pp. 1-18).
|
Bishop, J. & Verleger, M. A. (2013, June)
|
Theoretical Research and Instructional Design of the Flipped Classroom., Applied Mechanics and Materials Vols. 543-547, pp. 4312-4315.
|
Zhou, G. & Jiang, X. (2014)
|
E-Learning concepts, trends, applications. © Epignosis LLC. All rights reserved, 315 Montgomery Street, 8th and 9th Floors, San Francisco, California, A 94104, United States of America, at: www.efrontlearning.net.
|
Epignosis LLC (2014).
|
The learning management system matters in face-to-face higher education courses. Journal of Educational Technology Systems, 48(2), 255-275
|
Washington, G. Y. (2019).
|
Usability of the Learning Management System and Choices of Alternative. In the International Conference on Education, Psychology, and Social Sciences (ICEPS); Tokyo University of Science: Tokio, Japan (pp. 252-259).
|
Kaewsaiha, P. (2019).
|
Design and Development E-Learning System by Learning Management System (LMS) in Vocational Education. Online Submission, 9(1), 1059-1063
|
Rabiman, R., Nurtanto, M., & Kholifah, N. (2020).
|
Flipped Classroom model before and during COVID-19: using technology to develop 21st century skills. Interactive Technology technology to develop 21st century skills. and Smart Education.
|
Latorre-Cosculluela, C., Suárez, C., Quiroga, S., Sobradiel-Sierra, N., Lozano-Blasco, R., & Rodríguez-Martínez, A. (2021)
|
Evaluating the Technology-Enhanced Flipped Classroom Through the Students’ Eye: A Case Study. In Proceedings of the 3rd International Conference on Research in Education (Vol. 1, pp. 25-33).
|
Fuchs, K. (2021).
|
Social Isolation and Acceptance of the Learning Management System (LMS) in the time of COVID-19 Pandemic: An Expansion of the UTAUT Model. Journal of Educational Computing Research, 59(2), 183-208
|
Rabiman, R., Nurtanto, M., & Kholifah, N., 2020) (Raza, S. A., Qazi, W., Khan, K. A., & Salam, J., (2021)
|